Учителката пита всеки ученик какъв иска да стане, когато порасне.
Машинист, лекар, полицай…
Колко много различни мечти!
Най-важното, което търся, когато преразказвам на родителите детските книги в PR кампании, които носят истински смисъл за тях, е едно особено чувство, без което не мога да продължа нататък, ако не го открия между страниците, както се случи с великолепната история на Кантен Гребан – „Когато порасна…“ (изд. „Дъбови листа“).
Е М П А Т И Я Т А
Онова фино и деликатно усещане, с което се доближаваме един до друг, докосваме се, възприемаме човешката същност в нейната цялост и различност, такава, каквато е. С точно това чувство ме привлече историята „Когато порасна…“.
Сякаш се срамуваме да бъдем леко наивни понякога, когато пораснем, но в това няма нищо страшно, а още по-малко срамно, защото наивността е като невидима нишка, която ни свързва с детството. Нишка, която не бива да прекъсваме за нищо на света.
Ето как с издателство „Дъбови листа“ продължихме нишката:
Още в началото, когато идеята за кампанията се прокрадваше, докато чета историята, се запитах:
„Какво най-често правят децата?“
Почти веднага превръщат желанието в действие… от РАЗ, защото…
„Раз“ е спонтанно.
„Раз“ се случва с лекота.
„Раз“ е интуитивно.
КОНЦЕПЦИЯ ЗА PR КАМПАНИЯТА: ПОДХОД
Предизвикателството
С издателство „Дъбови листа“ отправихме интересно предизвикателство към няколко прекрасни жени – майки, които обичат книгите, а покрай любовта им към четенето, те предават това чувство и на своите деца.
Какво по-хубаво от това…
Майките и децата участваха в кратко интервю, посветено на детските мечти и порастването, като споделиха фото и видео истории в своите блогове и социални мрежи. Така, връщайки се назад във времето, през погледа на детството, те разказаха посланията в книгата „Когато порасна…“.
В някои от интервютата се включиха и татковците на децата.
Въпросите към мама и татко:
Каква (Какъв) искаше да станеш, когато беше малка (малък)?
Защо?
Какво правеше най-често като дете?
Каква (Какъв) стана, когато порасна?
Какво най-много ти харесва в тази професия?
Сега имаш ли хоби? А то е?
Какво ти се отдава най-добре – от РАЗ?
Кантен Гребан, снимка: личен архив
Винаги съм искал да бъда художник, мечтаех да рисувам комикси, когато бях дете, после да стана архитект, а след това си представях как рисувам портрети… Все мечти, свързани с желанието ми да рисувам.
~ благодарим, че разказахте как историята пораства с децата ~
~ ~ ~
ОЩЕ ЗА КАМПАНИЯТА
Ключови послания
История, която улавя желанията на различните деца за бъдещето, като успява да ги свърже с това, което обичат да правят сега. Децата си представят, а това развива въображението им.
История за всички, които обичат книгите „Мама“ и „Любов“ (изд. „Дъбови листа“).
Елен Делфорж и Кантен Гребан, снимка: личен архив
~ ~ ~
Архитектура на посланията – обещанието на кампанията
Когато порасна, ще се радвам на всичко, което правя, както сега.
Когато порасна, ще бъда все така любопитен.
Ценности на кампанията
Какво се крие зад сричката „РАЗ“?
Какво искаме да кажем на родителите, като използваме способността на децата да бъдат спонтанни?
РАЗ ~ говори ~ разговаряй с мен
РАЗ ~ казвам ~разкажи ми
РАЗ ~ бирателство ~ разбери ме
Уникално предимство
Историята от книгата поставя акцент върху важни социални теми, свързани с общуването и изграждането на пълноценни взаимоотношения между деца, родители и учители.
Книгата има различен творчески почерк, защото разкрива таланта на Кантен Гребан, който разказва нова и вълнуваща история, като съчетава красивите думи с пленяващи илюстрации.
Всичко това разказахме в различни канали за комуникация, сред тях рубриката „За книгите и други приятели“ в радио NJOY, детското БНР, както и едни от най-четените от родителите онлайн медии, като Mammi.bg, Noviteroditeli.bg, Az-deteto.bg, Dnevnik.bg (детски „Дневник“), които подкрепиха посланията на историята „Когато порасна…“ от Кантен Гребан.
Вярвам, че добрите истории, написани с любов и вдъхновение, заслужават да бъдат предадени нататък с отношението на хората, до които достигат преди това, дори още преди да открият по пътя първите си читатели.
Може би изглежда като детска игра, но обикновено зад всяка творческа и PR концепция, която се стреми да остави нещо ценно след себе си, се крият много и различни въпроси, които се докосват отблизо до мечтите и страховете на хората, до чувствата и емоциите, които изпитват.
В този момент, когато историята е към края, ми се струва, че думата “стратегия” може да се окаже на място, което ѝ подхожда най-добре, но само донякъде, защото какво е една дума, ако не я изпълним със смисъл и съдържание… Дали да не добавя още една…?
Ж Е Л А Н И Е
Стратегията е желание. Желание да продължиш напред с хората, които вярват в теб. Вярват в пътя, вярват в посоката. Вярват в личния принос.
Какво най-често правят децата?
Фантазират. Светове и истории, в които порастват. А после това наистина се случва. Най-хубавото в този живот е, че и ние може да си измислим някои неща, може и всичко, ако вярваме достатъчно в детското.
Всичко, което може да си представиш, е истинско.
~ Пабло Пикасо ~
Дали тези, които не знаят какви искат да станат, когато пораснат, ще разберат в края на книгата, както Жулиет?
~ ~ ~
Клиент: Издателство „Дъбови листа“ Кампания: „Когато порасна…“ Период на кампанията: 2023, май-юни Текст и илюстрации в книгата: Кантен Гребан Превод: Габриела Кожухарова Редактор: Бела Чолакова Коректор: Кристина Димитрова Адаптация на корица и предпечат: Kontur Creative
Всички снимки са публикувани със съгласието на родителите, като са предоставени от тях за настоящата история.